Ryż z czerwoną fasolą po meksykańsku

0
Ryż z czerwoną fasolą po meksykańsku

Pomysł na to szybkie i pyszne danie przyszedł mi do głowy oczywiście jak zawsze, z braku czasu i z chęci zjedzenia w pracy coś ciepłego.

Przypominam, że według Ajurwedy obiad - inaczej najcięższy posiłek dnia powinno się zjeść między 12:00 a 15:00.

W mojej kuchni znaleźć można dużo produktów suchych lub półproduktów. Zawsze musi być ryż, kasze, makarony, ciecierzyca (często w słoiku - ze względu na czas), groszek, kukurydza, włoszczyzna, różne inne warzywa, tuńczyk,czerwona fasola (w puszcze),mleko kokosowe, passata pomidorowa, puszka pomidorów,przyprawy azjatyckie, masło orzechowe kolendra, natka pietruszki i koper. Pewnie o wielu rzeczach nie napisałam gdyż cięzko tak wszystko wymienić.

Staram się jeść jak najmniej jedzenia przetworzonego i z puszki ale czasami robię wyjątek.

Wracając do tematu podaję produkty, które warto mieć w swojej kuchni aby przygotować te szybkie i smaczne danie, które może być obiadem a może kolacją.

Jest to wersja bez mięsa ale jeśli ktoś potrzebuje to wystarczy dodać do tego jakieś kawałki mięsa. Dla mnie już fasola jest idealnym źródłem białka, jest wartościowa i mnie wystarczy.

No to do dzieła - czyli do gotowania.

 

Składniki na 4 osoby:

  • 300-350 g ryżu (basmatii lub jaśminowy)
  • cebula czerwona (może być biała)
  • 1 papryka czerwona
  • 1 spora marchew lub 2 małe
  • puszka czerwonej fasoli
  • passata pomidorowa
  • oliwa z oliwek
  • czosnek - 2 ząbki
  • Cały smak dadzą przyprawy:sól, pieprz, curry, chilli lub ostra papryka, cumin,słodka papryka, wędzona papryka
  • natka pietruszki lub kolendra

 

  Wykonanie:

 

  1.  Wsyp ryż do garnka, w którym będziesz go gotować (nie gotuj ryżu w plastikowej torebce).

 Wlej do ryżu trochę wody i go chwilę pomocz - 5 do 15 minut. Po tym czasie dokładnie przepłucz ryż i zalej gorącą wodą (dwa razy więcej wody co ryżu). Gotuj na wolnym ogniu, nie mieszając, ok 10 minut. Wyłącz ogień, przykryj ryż a on dojdzie.

 2. Pokrój marchew i papryka w cienkie słupki,cebulę w kostkę i krótko podsmaż na patelni na oliwie.

3.  Na koniec dodaj rozgniecione ząbki czosnku.

4. Dodaj do tego ryż, przyprawy i passatę pomidorową (mogą być same pomidory, np. z puszki).

5. Na koniec dorzuć fasolę. Wszystko wymieszaj i gotowe.

 

Smacznego.

 

Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem.

Komentarze do wpisu (0)

Tematyka

Sklep - Blog - Konsultacje dietetyczne.

"Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem"

Agnieszka Lewandowska. 

Jestem specjalistą od żywienia, naturopatą i instruktorką jogi.

Moim celem jest pomóc Tobie.

Autorka

Bransoletki

 
Dobre wiadomości
Jeśli zostawisz mi namiary to dam Ci znać o nowościach.
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Blog kategorie
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl