Medytacja, może być lekarstwem na wszystkie problemy zdrowotne.

0
Medytacja, może być lekarstwem na wszystkie problemy zdrowotne.

Medytacja jest praktyką ruchu ze stanu świadomego do bardzo świadomego stanu rzeczy.

Yogi Cameron

 

Nasz organizm jest na poziomie fizycznym, nasz umysł na poziomie umysłowym, intelekt na poziomie świadomym i nasz duch w super stanie świadomości. Duchowa praktyka pomaga nam poruszać się po tych poziomach, aby osiągnąć nasz najwyższy stan. Główne Ścieżki duchowości.

 

Istnieje wiele ścieżek i wiele praktyk Jogi , które pomogą Ci się tam dostać. (Tu zauważysz, że nie są to style jogi fizycznej, ale Joga na poziomie ścieżek duchowych) .

Którą ścieżkę wybrać bardzo zależy od temperamentu i charakteru. Kiedy poczytasz i dowiesz się o każdej ścieżce, stanie się jasne, które z nich są dla Ciebie .

 

Zabierz swoją praktykę na wyższy poziom.

 

Wiele osób może medytować przez wiele miesięcy, a nawet lat, z niewielkim efektem, po prostu dlatego, że są ignorują podstawy, myśląc, że takie praktyki są elementarne tylko dla początkujących. Niepokój, zwłaszcza niepokój umysłowy, jest główną przeszkodą do głębszej medytacji. Nasze najtrudniejsze zadanie w medytacji to uwolnić umysł statyczny, stworzony przez myśli i pragnienia.

 

Tantra jest ścieżką poszukiwaną przez joginów, którzy kochają boga i wykorzystują praktyczne sposoby poprzez praktyki znane lewej i prawej stronie, aby osiągnąć ten błogi stan bycia od wewnątrz.

 

Rutyna

 

Twoja rutyna określa twoje życie. Przyjrzyj się jej. To co się dzieje dzień po dniu. Czy dużo siedzisz przy komputerze, czy masz dobre trawienie, czy dużo pracujesz, czy nie zaniedbujesz siebie i bliskich. Możesz zapisać to kartce. Co robisz od momentu jak wstaniesz do położenia się spać. Teraz przyjrzyj się temu, czy Ci się to podoba. Czy Twoja rutyna jest idealna dla Ciebie?

 

Idealna rutyna - Tantra- składa się z kilku elementów:

 

- Dobre trawienie

 

- Spokojny sen

 

-dobra eliminacja

 

-zaangażowanie w pracę

 

-duchowa praktyka

 

-ćwiczenia

 

-dbanie o rodzinę

 

-dobra dieta

 

Musisz być bardzo czujny i konsekwentny w działaniu aby Twoja rutyna była idealna. Trzeba bardzo uważać i się pilnować gdyż bardzo łatwo jest wrócić do poprzednich nawyków. Wtedy stracimy równowagę. Należy dbać o to aby podróż przez życie była jak najlepsza.

Współczesna Tantra to droga, podejście do życia, głębsze odczuwanie tego co jest tu i teraz, duchowy i odobisty rozwój.

 

Stres

 

Jeśli jesteś zestresowany i się lękasz, boisz się, że za trudna jest medytacja ,spędzając nawet kilka minut na medytację można przywrócić wewnętrzny spokój.

Każdy może praktykować medytację. Jest to proste i tanie i nie wymaga żadnego specjalnego wyposażenia.

 

Na tym blogu dowiesz się o metodach medytacji i oddychania.

 

Od początku.

 

Asana

Pochodzący od aas, znaczącego siedzieć lub być, wyraz asana oznacza szczególną postawę albo sposób siedzenia.

 

Siedzenie jest to najbardziej dokładne tłumaczenie asany.

 

Pierwsze ćwiczenia jogi mają na celu przywrócić ciału prawidłową sylwetkę i oczyścić je.

 

Uczniowie jogi są wprowadzani w zasady i techniki synchronizacji oddechu z ruchem.

 

Daje to podstawy do rozwijania pozostałych siedmiu członów jogi.

 

(Osiem stopni Ashtangi, opiszę w osobnym artykule)

 

Podstawy asan zostały tak ułożone aby dzięki ćwiczeniom ułożonym w pewien ciąg ( np. powitanie słońca) dotrzeć do wszystkich mięśni oraz nerwów, narządów, gruczołów i kanałów energii.

 

Asany oprócz ćwiczeń są postawami i przejściami zsynchronizowanymi z oddechem.

 

Osoby uprawiające jogę sięgają w głąb swego ciała, otwierając i udrażniając kanały energii (nadis),nabierając siły wewnętrznej (prana).

 

Wykonując postawy asan , adepci uzyskują potrzebną wytrzymałość, siłę, zwinność i koncentrację umysłu. Są zdolni do siedzenia ze skrzyżowanymi nogami w postawie Lotos.

 

Kiedy będą mogli już tak siedzieć przez dłuższy czas, będą gotowi do osiągnięcia stopnia czwartego i siódmego ( Pranayama – kontrolowane oddychanie i Dhyana – medytacja).

 

Pranajama

 

Jest formą kontrolowania wdechu, wydechu i zatrzymywaniem oddechu. Kontrolowanie oddechu to poważna sprawa.

Pranayama to potężne narzędzie, rozprowadzające energię kanałami ustroju. Aby pracować w sposób właściwy i wydajny, te kanały energii muszą być oczyszczane i udrażniane a samo ciało wzmacniane.

 

Oddech powinien być silny i swobodny.

 

Pratyahara

 

Kontrola zmysłów, powstrzymywanie się. Podczas wykonywania asan i Pranayamy umysł przechodzi od koncentrowania się na wnętrzu ciała do innych spraw np. co zrobić na kolację. Poprzez dopasowywanie umysłu do rytmu oddechu nasz umysł staje się uspokojony i opanowany, a gdy koncentracja osiąga wyższy stopień, jogini są w stanie wykorzystywać i opanowywać zmysły.

 

Dharana.

 

Koncentracja. Kiedy osiągniemy już stopień Pratyahary, umysł pozwala się skoncentrować. Praktykowanie asan w warunkach opanowania Dharany umożliwia skupić oddech na wdechu i wydechu.

 

Dhyana .

 

Medytacja. Połączenie członu piątego i szóstego (Pratyahara i Dharana) wprowadza w stan głębokiej medytacji, kiedy zanika myśl.

Podczas asan energia „prana” przepływa przez cyk postaw. Od początku do końca cyklu „nić oddechu” nie ulega przerwaniu.

Każda postawa włącza się w łańcuch asan i w istocie staje się medytacją w ruchu.

 

Dristi

 

W każdej asanie jogi Ashtanga istnieje punkt, na który trzeba patrzeć i na nim się koncentrować. Istnieje dziewięć takich punktów (dristi).

 

W kolejności pojawiania się są to:

 

- Nasagrai ( koniuszek nosa)

 

-Angusta ma dyai (kciuki)

 

-Broomadhya (trzecie oko)

 

-Nabi chakra ( pępek)

 

-Urdhva (ku niebu)

 

-Hastagrai (ręka)

 

-Padhayoragrai (palce stopy)

 

-Parsva (najdalej w lewo)

 

-Parsva ( najdalej w prawo)

 

Poddając się dyscyplinie, umysł koncentruje się na wnętrzu ciała. Sprzyja to osiągnięciu szóstego i siódmego stopnia Ashtangi ( Dharana- koncentracja i Dhyana- medytacja).

 

Znamy podstawy, teraz zostaje zacząć tę nasządrogę do szczęścia i zdrowia. Czytałam o kobiecie,któa widziała w szpitalu w Indiach osoby, które czekały na operacje. Po tygodniu, dwóch medytowania okazywało się, że żadna operacja nie jest im już potrzebna. Taka może być siła medytacji.

 

Polecam, zacznij od 5 minut dziennie. Usiądź albo połóż się w pozycji trupa, zamknij oczy, skup się na oddechu.

Na początku postaraj się zapanować nad oddechem. Spowolnij go. Wdech i wydech powinny być tej samej długości. Przy wydechu wyobrażaj sobie, że wszystkie złe emocje wydychasz z powietrzem.

Po głowie mogą krążyć różne myśli. To normalne. Zawsze jak zauważysz, że zaczynasz o czymś myśleć wróć do oddechu. Jeżeli uda Ci się medytować 5 minut rano i 5 minut wieczorem, to będzie dobry początek.

Pracę z oddechem możesz kontynuować np. jak stoisz w korku w drodze do pracy albo jak czekasz w kolejce w sklepie lub przychodni.

Można na początku włączyć sobie muzykę relaksacyjną. Polecam Deva Preamal-mantra albo Reiki( uzdrawiająca muzyka) Sarah Sayuri.

 

 

 

 

Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem.

Komentarze do wpisu (0)

Tematyka

Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem. Agnieszka Lewandowska. Przeszłam długą drogę od choroby do równowagi. Wiedzą, którą zdobyłam pragnę się dzielić. Jestem naturopatą i instruktorką jogi. Uświadamiam, wspieram, informuję. Zajmuję się Ajurwedą.

Autorka

Bransoletki

 
Dobre wiadomości
Jeśli zostawisz mi namiary to dam Ci znać o nowościach.
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Blog kategorie
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl