Joga lekarstwem na ból pleców.Powitanie Słońca - A, Surya Namaskara A.

0
Joga lekarstwem na ból pleców.Powitanie Słońca - A, Surya Namaskara A.

Surya Namskara A jest rytualnym powitaniem słońca.

 

Wykonywane prawidłowo może przynieść zdrowie fizyczne i psychiczne, torując drogę do świadomości duchowej we wszystkich aspektach życia. 

Powitanie słońca jest wprowadzeniem do ćwiczeń, które uprawia się w celu osiągnięcia stanu, zwanego jogą.

Jest to w istocie zjednoczenie ciała, umysłu i duszy, ostatecznie prowadząc do samorealizacji.

Metoda ta jest synchronizacją ruchu z oddechem gdzie wdech i wydech są tej samej długości.

Vinyasa dosłownie znaczy "układ ruch-oddech"- jeden zsynchronizowany ruch.

Powitanie słońca A - ma dziewięć vinyas. Oznacza to dziewięć ruchów zsynchronizowanych z rytmem oddechu.

Wejście w stały rytm oddechu i powtarzanie 9 vinyas- bez zatrzymywania się lub oddechów dodatkowych- nadaje ćwiczeniu charakter medytacji.

Wpatrywanie się w punkty i wsłuchiwanie się w dźwięki oddechu pozwala skoncentrować się na związku "oddech-bandha". Można to to wykorzystać w szóstej vinyasie -"Pies z głową w dół", utrzymanej przez 5 oddechów.

Kontrola nad umysłem, uzyskana dzięki powtarzaniu 9 vinyas, wyzwala także reakcję fizyczną. Ciało zaczyna wytwarzać wewnętrzne ciepło, mające istotne znaczenie w procesie oczyszczania.

Rozgrzewa ono także stawy i mięśnie, przygotowując je do oczekującej je pracy.

 

Powtórz Powitanie Słońca 5 razy.

 

 

 

1. Ekam: podczas wdechu wyciągnij ręce do góry, patrz na kciuki.

 

2.Dve: podczas wdechu skłoń się w przód i patrz przed siebie. Miej wyprostowane nogi, podciągnięte rzepki kolanowe.

 

3.Trini: podczas wdechu unieś głowę, patrz w trzecie oko (między oczami).

 

4.Chatvari:wykonaj wydech, upadnij, patrz w kierunku nosa (pompka).

 

5.Panca: podczas wdechu przyjmij pozycję "Psa z głową w górę".

 

6. Shat: podczas wydechu przyjmij pozycję "Psa z głową w dół", patrz na pępek, zrób 5 oddechów.

 

7.Sapta: podejdź (lub podskocz) do rąk i patrz przed siebie.

 

8.Ashtau: skłoń się, przyciągnij głowę do kolan.

 

9.Nava: wdech, wyprostuj się, wyciągnij dłonie do nieba. Patrz do góry.

 

Pozycja góry, stań prosto, nogi złączone, patrz przed siebie.

 

Osobom typu Vata zaleca ajurweda ćwiczenia te na początek dnia. Co dzienne wykonywanie tej sekwencji przez 15/20 minut poprawi jakość życia.


Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem.

Komentarze do wpisu (0)

Tematyka

Sklep - Blog - Konsultacje dietetyczne.

"Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem"

Agnieszka Lewandowska. 

Jestem specjalistą od żywienia, naturopatą i instruktorką jogi.

Moim celem jest pomóc Tobie.

Autorka

Bransoletki

 
Dobre wiadomości
Jeśli zostawisz mi namiary to dam Ci znać o nowościach.
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Blog kategorie
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl