women-1621282_1920.jpg

2017-11-22 00:00:00

Joga w walce z nadwagą.

Joga do utraty wagi

 

Rozpocznij swoją przygodę z ćwiczeniami z jogą, aby pozbyć się zbędnych kilogramów, które pomogą spalić tłuszcz, zbudować napięcie mięśniowe i zapewnić większą elastyczność.

 

Nie ma potrzeby katować się morderczymi planami treningowymi i wylewać siódme poty na siłowni.

 

 

Pozycje jogi pozwolą zredukować tkankę tłuszczową, podkręcić metabolizm i zmniejszyć poziom cukru we krwi co wpłynie na nasze zdrowie i wygląd.

 

 

Ćwiczenia jogi są stosunkowo niedrogie. Po kilku treningach z instruktorem możemy co dziennie praktykować w domu to, czego nauczyliśmy się na zajęciach. Ćwiczenia mogą stać się naszą codzienną rozgrzewką z rana albo całkowitym treningiem.

Po woli zaczniemy nieświadomie przechodzić na zdrowszy styl życia co ułatwi nam zrzucenie tkanki tłuszczowej oraz zmniejszenie obwodu w talii.

 

 

Joga pomoże poskromić apetyt i poprawi naszą postawę.

 

Dodatkowa korzyść jest taka, że przestanie nas boleć kręgosłup.

 

Jogę może uprawiać każdy, nawet osoby z cukrzycą czy dużą nadwagą i ograniczoną ruchowością stawów.

 

Ważna tutaj jest regularna praktyka i jakość wykonywanych ćwiczeń.

 

 

W Holandii z badań dotyczących jogi wynika, że konsekwentna praktyka jogi może wpłynąć nie tylko na masę ciała ale też może obniżyć czynniki sprzyjające zapadaniu na choroby serca i podwyższony cholesterol, nadciśnienie tętnicze czy arytmie serca.

 

Badania wykazały, że ćwiczenie jogi codziennie rano na czczo przez 6 miesięcy znacząco zredukowało poziom cukru we krwi.

 

Skuteczne odchudzanie kupisz TUTAJ

 

 

 

Odchudzanie nie musi polegać wyłącznie na morderczych ćwiczeniach. Zbyt intensywne ćwiczenia mogą przynieść odwrotny skutek gdyż pobudają wydzielanie hormonu stresu, który dyktuje organizmowia by magazynował tłuszcz. Organizm chce magazynować energię na zapas.

 

Traktując jogę jako tylko ćwiczenia potrzebne do spalania kalorii szybko zatracimy prawdziwy sens, przez co nie będziemy mogli skorzystać z całego dobrodziejstwa jakie daje nam joga i ajurweda.

 

Do całkowitego sukcesu ludzkie ciało potrzebuje zdrowej i odpowiednio dobranej diety, ćwiczeń,oddychania,masaży i relaksu. Nawet nasz zegar biologiczny, to jak mieszkamy, jakie mamy podejście do życia, mają duży wpływ na naszą przemianę.

 

 

Jogę ćwiczy się również po to aby wzmocnić mięśnie i nauczyć się oddychania i medytacji.

 

 

Gdy wzmocnimy mięśnie brzucha poprawi się nasza postawa a ciało w pozycji pionowej zacznie lepiej oddychać napędzając przy tym funkcje życiowe.

 

 

Nacisk na organy wewnętrzne podczas ćwiczeń jogi napędza sprzyja procesom detoksykacji a to eliminuje wzdęcia i ociężałość.

 

Głębokie oddychanie podczas ćwiczeń napędza metabolizm i zdolność organizmu do spalania tłuszczu.

 

 

Koc do jogi i medytacji kupisz TUTAJ

 

 

Jak ćwiczyć?

 

Lepiej ćwiczyć krócej ale częściej niż godzinę ale raz w tygodniu.

Asany jogi to pozycje, w których musimy maksymalnie skupić się na utrzymaniu równowagi umiejętnie przy tym oddychając.

Wzmocnienie mięśni i pogłębienie oddechu reguluje gospodarkę hormonalną.

Joga otwiera całe ciało. Wzmacnia je i zwiększa wydajność.

 

 

Stres

 

Wiele ludzi mając problemy zajada stres. W ruch idą  tony słodyczy i śmieciowego jedzenia. Dobrze jest umieć w takiej sytuacji się odprężyć albo zamiast buszować wieczorem w lodówce położyć się do łóżka i słuchać muzyki relaksującej.

Warto świadomie podejmować decyzje żywieniowe a nie pod wpływem chwili.

Warto nauczyć się wsłuchiwać we własne ciało.

Pewne badania na kobietach otyłych wykazało, że 3 sesje jogi tygodniowo pomagały tym paniom poskromić apetyt i zwiększyć poczucie własnej wartości.

 

 

Herbatka ziołowa - harmonia ciała i umysłu -kupisz TUTAJ

 

 

Oddech

W dzisiejszym stresującym i zabieganym świecie nasz oddech staje się płytki. Wykonując asany mamy nad tym kontrolę, przez co możemy dostarczyć organizmowui więcej tlenu i rozluźnienia.

Kiedy nieświadomie wstrzymamy oddech na zajęciach, nasz instruktor przypomni nam o tym, że powinniśmy oddychać.

Pełne i świadome oddychanie jest niezbędne aby pobudzić nasz układ limfatyczny i przeprowadzić proces odtruwania organizmu.

 

ĆWICZENIA:

 

1. Po pierwsze rozgrzewka.

Można zrobić wymachy ramion i nóg. Kilka razy kręcenie biodrami w jednym kierunku a potem w drugim. Można położyć się na klockach w celu lekkiego rozciągnięcia ciała.

 

 

 

2.Trening siłowy.

Tutaj wykonujemy asany. W każdej asanie należy wytrzymać siedem wdechów i wydechów, które powinny być tej samej długości. Dla zaawansowanych - można wstrzymać na 4 sekundy oddech przy wdechu i 4 sekundy przy wydechu.

 

3. Rozciąganie i relaks.

 

Pozycja Sukhasana

Usiądź w siadzie skrzyżnym.Podeprzyj się jedną ręką a drugą przenieś nad głową i rozciągnij bok ciała. To samo na drugą stronę.

 

 

 

Vajrasana

Pozycja pioruna.Usiądź na piętach, trzymaj kolana blisko siebie. Możesz podłożyć koc na pięty.Ręce przenieś za siebie i wyciągnij maksymalnie daleko. Unieś klatkę piersiową.Odchyl głowę trochę do tyłu aby szyja się rozciągnęła.

 

 

 

Pies z głową w dół.

Uklęknij, ułóż dłonie szeroko na macie i zaprzyj się. Wyprostuj nogi odrywając pięty od podłogi a następnie połóż stopy w miarę mozliwości na matę. Wyciągnij całe ciało i oddychaj.

 

 

Pozycja wysokiego wykroku. (Vinyasa 8)

Przenieś jedną stopę między ręce tak żeby kolano było nad kostką.Połóż się na kolanie i wyprostuj plecy. Jedna noga wyprostowana a druga w koncie prostym.

 

Pozycja odwróconego półksiężyca.

Oderwij prawą rękę i wyciągnij nad głową. Spójrz na dłoń do góry.

Powtórz to samo na drugą stronę.

 

 

 

Pozycja wschodzącego księżyca.

Jedno kolano nad kostką a drugie leży na podłodze. Ręce wyciągnij do góry i otwórz klatkę piersiową.

 

 

 

Pies z głową w dół

Już była.

 

Pozycja kąta.

Dłoń przed kolanem. Pozycja podobna do odwróconego półksiężyca.

 

 

 

Skłon w przód.

Rozstaw szeroko nogi, złap się za kostki a głowę póść luźno, niech się wyciągnie szyja.

 

 

 

Pozycja dziecka.

 

 

 

Pozycja trupa.

Po prostu się połóż. Zamknij oczy i oddechaj. Relaksuj się. Rozluźnij wszystkie mięśnie.

 

 

Jeżeli jesteś w tym miejscu to znaczy, że udało się dotrwać do końca artykułu. Napisz, czy ćwiczysz. Może masz swoje doświadczenia z odchudzaniem. Podziel się. Może to komuś pomoże.

 

Sam jesteś swoim najlepszym lekarzem,

 


 

 

 

Maty do akupresury kupisz u nas w sklepie.

 

 

 

Polecane artykuły